Gamla minnen & pärlor

Nu är jag hemkommen från farmor, vi hade det supermysigt. Satt och åt pannkakor och pratade om gamla minnen och jag lyssnade på när hon berättade härliga minnen som hon och farfar upplevt.. Jag uppskattar verkligen att få höra gamla historier, det är så mysigt och jag älskar när jag ser hur farmor lyser upp utav tanken på farfar som numer är i himlen.. Det lever jag på väldigt länge, samtidigt som det gör ont i hjärtat när hon minns att han inte finns här längre. Man måste verkligen ta vara på sina äldre kära!

På tal om blåbär.. Här kommer ett annat armband jag har gjort själv. Gillar verkligen det genomskinliga jämte de silvriga detaljerna. Just nu mitt favvoarmband!

När jag inte kom på vad jag skulle göra så satte jag mig och tittade på alla pärlor som fanns och annat smått o gott, och så kom bara en bild upp i huvudet att "så här vill jag ha det". Då tog jag dessa små "pärlor" och la framför mig i olika formationer och sedan skissade jag upp det. Sedan började jag bara trä på tråden. Och slutresultatet blev såhär! Jätte nöjd.  

Yours truly
EMJL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0