Halsen värker fortfarande och jag är fortfarande utmattad.

Vissa stunder så saknar jag det inte alls, vissa stunder så vill jag bara tillbaka.

Sitter nu vid datorn (självklart?) och dricker lite avsvaltnat thé. Har suttit och läst väldigt länge, har bara ca 50 sidor kvar. Tror jag läste 200 sidor igår. Jag älskar boken alltså. Helt otroligt. I'm in love. Vill inte att den ska ta slut men ändå så vill jag. Beställde hem 4 nya böcker igår. Underbart. Vill att dem ska komma idag, men det blir nog inte för ens i morgon eller på torsdag, tyvärr. Men jag har ju en annan bok jag kan läsa under tiden. Sicken tur för mig.

Jag vaknade halv 7 idag igen. Jag blir galen nu. Jag känner att jag kan lika gärna börja sitta uppe om nätterna och läsa eller bara kolla tv istället för att ödsla irritation och aggression på att inte kunna sova. Det är så otroligt irriterande, ni anar inte. Att vakna, titta upp och får för mig att jag ligger i mitt rum som är en arbetsplats och undrar vad jag gör där. Kollar på klockan, ser att den visar en alldeles för tidig tid och blir irriterad. Vänder mig om, känner att jag egentligen behöver "go to the loo" men jag orkar inte och vill inte för jag vet att om jag går upp nu så kommer jag ändå inte kunna somna om (som om att jag skulle kunna det ändå, tänker jag sedan). Jag lurar bara mig själv. Blundar och börjar driva bort i tankar om allt möjligt. Vänder mig om igen och tittar på klockan och tror (hoppas) att jag har sovit i flera timmar, men ser på klockan att det rörde sig om ca 4 minuter. Jag suckar och lägger mig på mage, försöker hitta en skön position, blundar, tankarna spirar in. Jag forslas bort i tankarna och sedan tittar jag upp. OJ! Jag klarade 7 minuter denna gång. Rekord! Blundar. Börjar tänka: "Ska jag gå upp? Sätta mig i soffan och läsa boken, äta lite frukost..".
De tankarna vinner alltid. Slutar med att jag sitter och äter frukost med pappa kl 08.10. Mysigt att vara med pappa, men jag menar, det är lov, jag borde sova till kl 11 och sedan tänka att jag har sovit bort halva dagen. Men icke. Klockan blev precis 11 och jag har ätit i 2 omgångar, läst ca 60 sidor, tagit upp en bullpåse ur frysen, gjort thé, fixat och trixat lite hemma, kollar igenom en rad bloggar, kollat igenom FB. Och nu sitter jag här och skriver på bloggen och så ringde mamma!
Ska kanske tina en bulle och sätta mig och titta på tv eller läsa lite. Either way, så ska jag inte sitta här.
Ska senare ut med hunden som förövrigt låg och drömde otroligt roligt för en stund sen. Han lät på ett otroligt humoristisk sätt. Min simson <3.

Seeyah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0