6108

Jag avskyr att minnas.
Jag avskyr att stå med ena benet i det förflutna.
Jag avskyr att jag inte vågar sätta ner mitt andra ben i nuet.
Jag avskyr att jag inte vågar kliva ur det förflutna och fortsätta resan till framtiden.
Jag avskyr hjärnans kapacitet att minnas.
Jag avskyr att jag kommer ihåg dofter och känslor.
Jag avskyr att jag måste gå igenom det här.

Jag avskyr.. att jag älskar det förflutna.


"Because you can want and want and want." She turns away, hugging her knees. I can see the bony line of her spine through her dress. "But if he doesn't want you back, you might as well wish the sky were red."
                                                       - Sophie Kinsella - Twenties girl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0