Vargmöte på Kolmården

I lördags så åkte jag, älsklingen, min bror och hans flickvän + mams och paps till kolmården för att hälsa på vargarna, det var bara jag, älsklingen, bror och hans flickvän som gick in och träffade dem. Jag är ju bara tvungen att visa hur söta dem är. Jag var nära på att ta hem dem :)










Visst är dem för söta? Man blev verkligen sugen på att bli djurvårdare, det var tydligen inte allt för svårt, bara man hade haft djur i sin omgivning i sitt liv och visste hur djur betedde sig och om man hade haft hund så kunde man förstå hur vargar är och beter sig, vargar visar lite mer hur dem mår och i vilken rang dem är i genom att ha svansarna mellan benen eller högt. Det var fascinerande och se hur dem var emot varandra och man såg väldigt tydligt vem som var lägst i rang och vem som var högst. Man tyckte synd om hon som var lägst (Narnia hette hon) men djurvårdaren sa att det inte var så farligt som det såg ut när dem hoppade på henne och visade att hon inte fick vara allt för nära oss människor och få klappar och kel, jag blev lite rädd när hon började låta lite när dem andra jagade henne och "satte dit" henne, men det var bara för att Narnia visade att hon förstod att hon inte fick vara nära oss när dem andra vargarna var där. Hon var så söt och jag fick klappa henne ganska mycket när dem andra var lite längre bort, men jag kunde se att hon var på sin vakt, helt plötsligt kom en av dem andra vargarna och sa till henne, och bara för att en gjorde det så hoppade dem andra på också för att visa ledaren att dem också kunde sätta dit dem andra, bara för att vinna lite respekt eller vad det nu var hos ledaren. Det var helt underbart att vara där och jag vill verkligen gå dit igen. Jag rekommenderar det verkligen!

Nu ska jag lägga mig i soffan igen och kolla på Pistvakt och kanske läsa lite i boken om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0